[Patch Notes] 30th October 2019

Hello!

These are our patch notes for our second weekly maintenance:

Halloween Event - this is now live, keep an eye out for the ingame announcements with instructions!
Temples adjusted - should be more suitable for 50 cap. Feedback appreciated.
Meditate (warlock passive skill) - has been adjusted
Warrior Taunt - Renamed and given a mana break effect and small aoe
Paladin skills adjusted - see note underneath for detail.
NTB bonuses on temples have been removed.
Strife set will now proc while getting attacked instead of while attacking.
Dungeon buffs have been increased to 150k from 50k.
No hat costumes should now remove your helmet.

Council Votes:
New Flags are now implemented - why not? I'd like to change rift colours but still figured this out, if anyone knows let me know.
Archon guild buffs now match the Lord Marshal guild buffs - this should prevent full LM guilds and empty archons.
Strife set will now proc while getting attacked instead of while attacking - this should open it up as more of a tank option.

Paladin Skill Adjustment
Provoke - cooldown reduced to 8 seconds, max threat level at level 1.
Recover - cast time lowered, HP heal % added back but reduced to suit cap.
Divine Strike - cast time lowered.
Enrage - A maximum of 3 skill points can now be put in this skill. 50/150/250 threat points per action.
Reflect Blow - Now reflects a % of damage for a duration.
Martyr - Renamed -now increased ASR, lifesteal and a gives a reflect
Divine Ward - Shorter cooldown and duration

Earlier in the week
Spawn rate of field bosses has been increased - some field bosses have been buffed to avoid solo kills.

Thanks, have a good week!


Essas são as nossas notas de atualização para segunda manutenção semanal:

Evento de Halloween - Já está no servidor, fiquem atentos para os anúncios dentro do jogo com as instruções!
Ajuste nos Devir's - Devem estar mais adequados para o cap 50. Qualquer Feedback será de grande ajuda e muito bem vindo.
Habilidade passiva de Feiticeiro "Meditate" foi ajustada - nerfada a porcentagem de mana adicional ao HP.
Habilidades da Templária foram ajustadas - veja abaixo para mais detalhes.
NTB (Bônus Noturno) foi removido dos Devir's.
Os conjuntos "Distorcidos" passam a ativar ao ser atacado e não mais quando estiver atacando.
Os buffs das dungeons tiveram um aumento no valor de 50k para 150k de gold.
Os conjuntos de aparência "No Hat" (sem elmo) devem, agora, remover a aparência do seu elmo.

Votação do Conselho:
Novas bandeiras foram implementadas - Por que não, né? Eu também gostaria de mudar as cores do Tiamat, mas ainda não consegui descobrir como, se alguém souber, por favor me informe.
Buff das guilds Archons agora possuem o mesmo efeito do buff da Guild Marechal - Essa alteração deve prevenir que a Guild Marechal fique lotada e as guilds archons vazias.
Os conjuntos "Distorcidos" passam a ativar ao ser atacado e não mais quando estiver atacando - Com isso torna-se uma melhor opção para tanks.

Ajustes nas habilidades da Templária:
Provoke - Resfriamento reduzido para 8 segundos, nível de ameaça máximo no level 1.
Recover - Tempo de conjuramento reduzido, adicionado de volta o efeito de cura em porcentagem do HP, porém reduzido para se adequar ao cap.
Divine Strike - Tempo de conjuramento reduzido.
Enrage - A habilidade agora possui um limite de 3 pontos. Adiciona 50/150/250 de taxa de perigo por ação.
Reflect Bow - Agora reflete uma porcentagem do dano durante um período de tempo.
Martyr - Renomeada para "Heavenly Embrace" - Agora a habilidade passa a adicionar Resistência a Status anormais, Roubo de Vida e também um reflete ao jogador escolhido.
Divine Ward - Diminuição do tempo de recarga e da duração.

Anteriormente na semana:
A taxa de spawn dos Bosses Gigantes foi aumentada - Alguns foram buffados para evitar que os bosses fossem mortos por apenas um jogador.


Obrigado e tenham uma ótima semana!
 
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Comments

"Temples adjusted - should be more suitable for 50 cap. Feedback appreciated."

what does that mean?
It means that instead of needing 1-2 raids to down temples you can now down them with 2 parties of stealthers or at least break a stone. See video below to see how tanky temples were with 2 raids hitting it non-stop prior to patch. This was due to lord marshal being decided over last weekend so temples were set at level 4. Temples were so tanky, a small party can defend temple against a raid or more without losing any stones. This led to nobody wanting to raid.

Weaker temples now means more PVP as more individual raid will try to hit and run more often. Weaker temples also means split temple pushes with 2-4 parties going to different temples. This will lead to more tactics and strategic pushing instead of the all out zerg needed to down temples. Feedback should be in terms of is the temple still too strong, is it just right, or did admins over adjust and made it too weak.

 
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